טביליסי: מה יש לעשות בטביליסי, גאורגיה?

מאמרים

אל תפספסו את ההזדמנות לחוות את הארכיטקטורה הגיאורגית לאורך הדרך, שכן כאן ממוקמים כמה מהמבנים היפים בעיר. בהסתובבות בעיר תמצאו כנסיות אורתודוקסיות רבות, מבנים עתיקים עם מרפסות יפות, פסלים ומכוניות עתיקות. חובבי בטון, ברוטליזם וארכיטקטורה מתקופת ברית המועצות יגלו שלעיר יש הרבה דברים לאהוב, כולל פסיפסים ותבליטים מרשימים, ארכיטקטורה עירונית מפוארת ושכונות קומוניסטיות, כמו גם דברים כמו אנדרטת הבטון הגיאורגית כרוניקה.

מבטך יהיה מרותק ליפי העיר

כמו גשר השלום המודרני שנזרק על פני הקורה, או אולי קתדרלת השילוש הקדוש הנידחת של טביליסי, שנראה כאילו היא נמתחת לעבר השמים, משם היא מתנשאת לגובה. על הארכיטקטורה שמסביב של העיר. כשאתה עומד בראש מבצר נריקלה או אמא ג'ורג'יה, אתה מסתכל למטה אל הגן הבוטני של טביליסי (הצד הנגדי של העיר העתיקה).

חלק זה של העיר

הוא אחד האזורים הנופיים ביותר, מלא בבתים צבעוניים עם מרפסות וטרסות מעוצבות מעץ. העיר העתיקה ממוקמת על גדות נהר הקורה, והיא נשלטת על ידי מבצר נריקלה, פסל האם הגיאורגית והרי מטאצמינדה, עליהם נדון במאמר זה. האזור העתיק ביותר של הבירה מציע מגוון אטרקציות שכדאי לחקור, כמו מבצר נריקלה, גשר מטצ'י, אמא של גאורגיה, גנים בוטניים, מבני מגורים עתיקים ועוד.

תוכלו ליהנות מסיור מודרך ב-Culture Trips

טיול קבוצתי קטן בן תשעה ימים לג'ורג'יה, בהובלת המקורבים המקומיים שלנו. אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בטביליסי במרכז העיר העתיקה הוא סיור ההליכה בחינם. כמה צעדים מערבית לכיכר החירות נמצא הרכבל של טביליסי שייקח אתכם לפארק מתצמינדה ולמסעדת הפוניקולר.

טיול יום מטביליסי למצחטה

הוא חובה, כי העיר יפה מאוד, רק 20 קילומטרים מטביליסי, כך שקל להגיע אליה. לוקח רק 15 דקות במיניבוס ממרכז טביליסי להגיע לעיר מצחטה, מה שהופך אותה לאחד מטיולי היום הפופולריים והנוחים ביותר בבירה. הביקור במצחטה, הבירה העתיקה של גאורגיה, הוא טיול יום קל (או אפילו חצי יום) מטביליסי, שכן העיר נמצאת במרחק של חצי שעה נסיעה בלבד ממרכז העיר. טביליסי, בירת גאורגיה, היא אחת הערים העתיקות והיפות במזרח אירופה.

טביליסי

היא עיר אופנתית וציורית, הידועה ברחבי אירופה בזכות האירוח שלה, עם ניגודים אדריכליים מהפנטים. טביליסי ידועה בתמהיל הסגנונות האדריכליים שלה, ובמרחק של כמה רחובות משם, תוכלו לראות מבנים גאורגיים מסורתיים לצד פלא אולטרה-מודרני. טביליסי מסתירה אדריכלות ארט נובו יפהפייה מהמאה ה-20.

כאשר גאורגיה הייתה חלק מברית המועצות

היא נקראה כיכר לנין (כמובן) ובדיוק באמצע ניתן היה למצוא פסל ענק של לנין (כמובן). למרות שהכנסייה עצמה מעניינת, הסיבה העיקרית לבקר במקום הזה היא הנוף היפהפה של טביליסי העתיקה, מבצר נריקלה ומחוצה לה הוא אחד מהנופים הטובים ביותר שתוכלו למצוא בטביליסי. הכנסייה המרשימה ביותר שתוכלו לבקר בה היא קתדרלת טביליסי סיוני מהמאה ה-6 (עד 2004 היא הייתה מקום מגוריו הראשי של הקתוליקוס-פטריארך של כל הגאורגים), אך כנסיות נוספות שכדאי לראות בעיר העתיקה הן כנסיית Jvaris Mama. כנסיית בית לחם התחתית וכנסיית הקתדרלה הארמנית של סנט ג'ורג'.

כדאי לראות גם את הכנסייה הקתולית

בזיליקת אנצ'ישאטי וקתדרלת סנט ג'ורג' ברחוב Gia Abesadze, ולימוד היסטוריה דתית היא ללא ספק אחת הפעילויות הטובות ביותר בטביליסי. יש כמה כנסיות אורתודוכסיות בטביליסי ששווה ביקור – שתיים מהאהובות עלי הן כנסיית בית לחם בעיר העתיקה, שיש בה חצר של חתולים עם נוף יפהפה של העיר וקתדרלת השילוש הקדוש. זה אחד מהם. הכנסייה האורתודוקסית הגדולה ביותר. ניתן לראות כנסיות בכל רחבי העולם מכל רחבי טביליסי. קתדרלת השילוש הקדוש של סמבה, הידועה גם כקתדרלת השילוש הקדוש בטביליסי, היא הקתדרלה הנוצרית האורתודוקסית הגיאורגית הראשית (80% מהאוכלוסייה) והמתויירת ביותר בטביליסי אחת מאתרי התיירות. קתדרלת אנצ'ישאטי היא הכנסייה העתיקה ביותר ששרדה בטביליסי. הוא נבנה במאה ה-6 על ידי המלך האיברי דאצ'ה, כאשר טביליסי הפכה לבירת האזור.

אני מאוד ממליץ לך לחקור את גאורגיה מחוץ לטביליסי

אבל אם אתה מגביל את עצמך לטיול לבירה בלבד, אני מקווה שתחווה גם אירוח גאורגי. מציאת מסעדות נהדרות ודגימת מטבח גאורגי צריכים להיות בראש רשימת הדברים שלך לעשות בטביליסי ובגרוזיה.

הנה המדריך שלי לדברים הטובים ביותר לעשות בטביליסי

מחולק לארבעה חלקים: יסודות, אטרקציות תיירותיות יוצאות דופן, המסעדות וברי היין הטובים ביותר בטביליסי (אוי, מטבח גאורגי – COS AMAZING), וטיולי יום מ- טביליסי. מקווה שהרשימה הזו של הדברים הטובים ביותר לעשות בטביליסי תעזור לכם לתכנן את המסלול המושלם ברחבי העיר. בנוסף, הרשימה שלנו של 5 טביליסי TOP 5 לביקור תעזור לך לתעדף אם אתה יוצא לטיול קצר מאוד. בין אם אתם מחפשים אוכל, תרבות, היסטוריה או חיי לילה, יש לנו מבט על האטרקציות והפעילויות המובילות בטביליסי.

מקווה שיש לך יותר זמן

כדי שתוכל ליהנות מכל שאר הפעילויות המעניינות בטביליסי המפורטות במפת התיירות החינמית שלנו של טביליסי. אם אתה צריך לצאת מהעיר להפסקה, אתה יכול לקחת עשרות טיולי יום מרגשים מטביליסי. טביליסי היא עיר מאוד נוחה להליכה, אז הרבה מהדברים האהובים עלי לעשות סובבים סביב הליכה.

במהלך סיור זה של טביליסי

תוכל לחקור את הפלאים הארכיטקטוניים של האזור ההיסטורי ואת ציוני הדרך המפורסמים כגון מבצר נריקלה, בזיליקת אנצ'ישאטי, גשר השלום, קתדרלת סיוני וכיכר החירות. אם תרצו לדעת יותר על המקום הזה, סיור הליכה של חצי יום באטרקציות המרכזיות של טביליסי הוא חובה לכל מי שמחפש לראות את הטוב ביותר שיש לטביליסי והעיר העתיקה שלה להציע.

למרות שטביליסי אינה יעד פופולרי באופן מסורתי

יש לה הרבה מה להציע לחובבי תרבות. זהו שילוב אקלקטי המשלב מאות שנים של היסטוריה עם אווירה מודרנית כדי להפוך את בירת ג'ורג'יה לייחודית. תוכלו למצוא עקבות של היסטוריה ארוכה, תרבות מגוונת והרבה דברים מעניינים לעשות בטביליסי, גאורגיה. בין אם אתם אוהבים בתי קפה נהדרים, ברי נרגילה, אוכל טעים, או אוהבים טבע ומזיעים מעט בזמן הטיול, אתם לא יכולים להשתבש בביקורכם בטביליסי, ג'ורג'יה.

היפטרו מההמונים וצפו במדריך שלנו על מה לראות ולעשות בטביליסי

ג'ורג'יה. אינספור מוזיאונים, פארקים, קתדרלות ומבצרים מתחרים על תשומת הלב של התיירים בטביליסי. במקום זאת, אני רוצה להראות לכם כמה מהדברים היפים, המוזרים, יוצאי הדופן והבלתי רגילים לראות, לעשות ולחוות בבירת ג'ורג'יה שספק אם תמצאו בשום מקום אחר.

Related Posts