איך מקבלים הקלות בפסיכומטרי

מאמרים

לכן, המטרה העיקרית של מחקר זה היא לחקור את המאפיינים הפסיכומטריים של CTACS (כולל התוקף המבני שלו) ואת הקשר שלו לתוצאות הטיפול במדגם של מטופלי בריאות ראשוניים נורבגיים המקבלים CBT עקב חרדה ו/או דיכאון. מחקר זה חקר את המאפיינים הפסיכומטריים של הגרסה הנורבגית של CTACS ואת הקשר שלה עם תוצאת הטיפול של מדגם של לקוחות טיפול ראשוני שקיבלו CBT עקב חרדה ו/או דיכאון.

תוכנית הגישה המשופרת לפסיכותרפיה (IAPT) של בריטניה והטיפול הנפשי המהיר האדפטיבי (PMHC; ב-RPH הנורבגית) של בריטניה הן שיטות טיפול חדשות יחסית שנמצאות בשימוש נרחב

כדי לגשר על פער הטיפול בהפרעות נפשיות נפוצות כמו חרדה ודיכאון. ככל ששיטות התערבות הפכו לחלק מהחוק הפדרלי, אימות מתודולוגי של רציונליות ההתערבויות הפך חשוב יותר.

עם זאת

הפרקטיקה הנוכחית וההנחיות הפדרליות לרוב מתארות באופן מרומז דיכוטומיה בין המלצות התערבות אינדיבידואליות ומתודולוגיות בדיקה. לכן, לא ברור כיצד ניתן להשתמש במידע מהתערבויות פרטניות הקשורות לנורמה בהקשר של טיפול או התערבות. מאמר זה בוחן את הסוגיות הנוגעות לשימוש באמצעי התייחסות נורמטיביים בתוך מודל תוקף התערבות.

בשנת 2014

האגודה האמריקאית למחקר חינוכי (AERA), האגודה הפסיכולוגית האמריקאית (APA) והמועצה הלאומית למדידה חינוכית (NCME) פרסמו סקירה של תקני בדיקות חינוכיות ופסיכולוגיות [27] המתארות תקני בדיקה . פיתוח, הערכה ושימוש. התקנים מכסים נושאים חשובים בבדיקה, לרבות תקפות, אמינות/שגיאות מדידה והגינות בבדיקה.

בדיקה פסיכומטרית אינה כוללת כלי בדיקה המשמש אך ורק לזיהוי בעיות

עזרה בתכנון טיפול, הבהרת יעדי טיפול, תכנון התערבויות, מעקב אחר התקדמות הטיפול, או שאלון לא סטנדרטי, דפוס התנהגות לא מובנה או מבחן משמש למדידת ביצועים חינוכיים, או הכשרה או הכשרה שהוכנו על ידי מורה או מאמן. בסעיף זה, המונח "מבחן פסיכומטרי" מתייחס להליך מדידה פסיכולוגי, התנהגותי או בין-אישי המייצר דפוס של התנהגות אנושית המוערך ומוערך לאחר מכן באמצעות תהליך מתוקנן.

שיטת הבדיקה החוזרת

היא רק דרך אחת לקבוע את מהימנות המדידה. אמינות מבחן-מבחן חוזר הוא אינדקס המודד את העקביות של מבחנים או הערכות פסיכולוגיות. למבחנים פסיכולוגיים רבים יש מהימנות פנימית גבוהה ביותר (מידת המתאם בין הציון של כל חלק במבחן לבין הציון הכולל במבחן) ומהימנות מבחן-מבחן חוזר לטווח קצר (מדד יציבות המתקבל על ידי בדיקת אותה קבוצת אנשים מספר פעמים).

חוזק נוסף של הגישה הפסיכומטרית

הוא הדגש שלה על שיטות כמותיות; פסיכומטרים שואפים להבטיח שהמבחנים שלהם יהיו מנבאים אמינים ומהימנים של ביצועים (Sattler 1992). המדידות הפסיכולוגיות מבוססות על תיאוריות קלאסיות כמו תוקף ומהימנות. תיאוריות מדידה שונות ומודלים של ניתוח סטטיסטי משמשים להערכת מבחנים פסיכומטריים.

מכיוון שפסיכומטרי מבוססת על תהליכים פסיכולוגיים סמויים כפי שנמדדים על ידי מתאמים

נוצרה מחלוקת על כמה אינדיקטורים פסיכומטריים. כל המבחנים הפסיכומטריים משתמשים במערכת ניקוד כדי לכמת את התכונות והקשרים שהם מודדים. מבחני אישיות מודדים גורמים פסיכולוגיים בלתי ניתנים לצפייה כמו עמדות, ערכים, אמונות והתנהגות כלפי אחרים.

פסיכולוגים קליניים משתמשים במבחנים פסיכומטריים

כדי לקבוע את המידה שבה מישהו סובל ממצב כמו מוות במשפחה או הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). פסיכומטריסטים עורכים ומעריכים מבחנים נוירופסיכולוגיים, פסיכולוגיים, אישיותיים ואקדמיים עבור מטופלים עם פגיעה מוחית טראומטית קלה עד קשה, מחלות נוירולוגיות, בעיות בריאות פסיכולוגיות או קשיי למידה, ולמחקר פסיכולוגי או נוירופסיכולוגי. לפסיכומטר ניסיון בניהול והערכת מערכים של מבחנים נוירופסיכולוגיים ופסיכולוגיים אובייקטיביים, וכן בניהול טיפול, אחסון ומלאי של חומרי מבחנים נוירופסיכולוגיים ופסיכולוגיים ונתוני בדיקות מטופלים.

פסיכומטרי מתייחס בדרך כלל לתחום המקצועי של פסיכולוגיה וחינוך המוקדש לבדיקות

מדידה, הערכה ופעילויות קשורות. פסיכומטרי הוא תחום המתמקד כיצד למדוד נכון מושגים מנטליים כמו קוגניציה, ידע ואישיות. המשך לקרוא כדי להבין מדוע ולמה התחום המסוים הזה כל כך חשוב לפסיכולוגיה.
למידע נוסף בנושא של הקלות בפסיכומטרי מומלץ לבדוק ב- mtml.co.il

מדידה פסיכולוגית מתחילה במבחני אינטליגנציה ואישיות בסיסיים

המכשיר הפסיכומטרי הראשון שימש למדידת אינטליגנציה. כיום, הערכות אלו, הנקראות מבחנים פסיכולוגיים, משמשות בבתי ספר, צבא, בתי חולים פסיכיאטריים, משרדי פסיכותרפיסטים, מוסדות תיקון ועסקים.

לכן

פסיכולוגים מסתמכים על תוכנת פסיכומטרי כדי לנתח את המבחנים והמחקר שלהם. פסיכומטריה היא תחום בפסיכולוגיה העוסק בתיאוריה ובטכניקה של מדידה. ההערכות והרישומים של פסיכומטרים משמשים גם להמשך פיתוח התחום הפסיכולוגי או הנוירופסיכולוגי באמצעות שימוש במבחנים אלו למחקר.

בנוסף

ניתן להשתמש בשאלון זה כדי לבחון את ההשפעה של התערבויות שונות על הדבקות בחולים אלו. בהתחשב בחשיבות ההקפדה על הטיפול במהלך הטיפול בחולים אלו, כמו גם במגבלות ומגבלות הכלים והשיטות הקיימים כיום להבטחת עמידה בטיפול, והיעדר כלים מיוחדים מתאימים המקובלים. משמש למדידת דבקות בטיפול … טיפול ב-PTSD, מטרות מחקר זה היו לפתח ולאמת פסיכומטרי שאלון להערכת דבקות בטיפול אצל יוצאי PTSD. מחקר זה פיתח והעריך פסיכומטרית שאלון דבקות בטיפול עבור מטופלים עם PTSD.

בנוסף להיתכנות ולפסיכומטרי של ציונים אינדיבידואליים

חקרנו גם את הקשר בין ציוני PQ ו- PSYCHLOPS עם מידע סוציו-דמוגרפי, תלות בחומר ומשתנים בהיסטוריה טיפולית. מתאמים בין דירוגי מכשירים חושבו באמצעות Pearsons r. ערכי PQ ו- PSYCHLOPS ממוצעים בקורלציה עם CORE-OM, PHQ-9 ו-TOP (נקודות על סולם הבריאות הפסיכולוגית, הבריאות הגופנית ואיכות החיים). עבור משתנים בינאריים, נעשה שימוש במבחן Studenti t; עבור משתנים נומינליים עם יותר משני ערכים, ANOVA חושב בכיוון אחד (אחריו ניתוח Bonferroni מאחור); עבור נתונים רציפים, מתאם פירסון חושב.

כדי לחקור את היכולת של ציוני FACT-M לזהות שינויים לאורך זמן, שינוי בגודל הגידול שימש כעוגן על ידי שכפול ניתוחים פסיכומטריים שבוצעו על נתונים מחלק א' [6]. מכיוון שמידע על אחוזי שינוי בגודל הגידול היה זמין רק עבור 105 חולים, מערכת ניתוחים ראשונה זו מבוססת על גודל מדגם של n = 105.

בדיקת Wald המשמעותית הקשורה (z = 7.24

df = 2, p = 0.027) הראה שהקשר בין קשר טיפולי וציוני דיכאון שונה בין המדידות. לבסוף, המתאם בין ציוני FACT-M ורכיבי EQ-5D היה גבוה יותר בערך המוחלט עבור ציונים שמעריכים מושגים דומים או קשורים, ונמוך יותר עבור אלו שמודד מושגים שונים, למשל מגיבים (R) ו-Non-Responder (NR) היו שונים באופן משמעותי . אחד מהשני לפי מדידות PT וסולמות פסיכומטרי.

תחזוקת טיפולי EFA תלת כיוונית (שישה עמודים)

קלט מעקב וטיפול (חמישה עמודים), ומטרה ואחריות (שישה עמודים) של שאלון הדבקות בטיפול הסופי עבור יוצאי מלחמה איראנית עם תפקידים הקשורים ללחימה -הפרעת דחק טראומטית … הראו שגורמים אלו יכולים להעמיס ביחד כמעט 87.57% מהשונות בציון הכולל במבחן המצב הקוגניטיבי. שוב, ייתכן שהסיבה לכך היא שהתוכן של סולמות אלו לא נבחר על פי שום תיאוריה של אינטליגנציה, תפקוד מוחי או פדגוגיה.

Related Posts