ניתוח הקטנת חזה: מה שצריך לדעת

מאמרים

ניתוח הקטנת חזה הוא אחד ההליכים הקוסמטיים הנפוצים ביותר, ומאמר זה דן במאפייני ההליך, ולמה ניתן לצפות במהלך ההחלמה.

מטרות ניתוח הקטנת חזה

נשים עם חזה גדול מדי שגורם לכאבי צוואר, כתפיים או גב, בוחרות ניתוח הקטנת חזה כדי לטפל בכאבים. 

חזה גדול עשוי להקשות על פעילות גופנית ופעילויות אחרות, ועשויות להיות לו גם השפעות פסיכולוגיות שליליות, מכיוון שחלק מהנשים חשות מודעות עצמית לגבי גודל החזה שלהן, שמובילה להשפעה על הביטחון העצמי שלהן. הקטנת חזה מסייעת בשיפור הרווחה הופנית והפסיכולוגית שלהן.

קביעת התאמה לניתוח הקטנת חזה

לפני ניתוח הקטנת חזה, הרופא יקבע מועמדות לניתוח באמצעות הערכה שכוללת:

  • בדיקת חזה שגרתית
  • ממוגרפיה
  • סקירת ההיסטוריה הרפואית של המטופלת
  • בדיקת שתן
  • בדיקת דם
  • ובדיקות מעבדה אחרות.

ברוב המקרים, הקטנת חזה מתרחשת בהרדמה מלאה, והמטופלות יכולות לשוב הביתה מיד לאחר הניתוח, אבל בחלק מהמקרים הן מתבקשות להישאר ללילה בבית החולים.

תהליך ניתוח הקטנת חזה

לפני ניתוח הקטנת חזה, יתכן שהמטופלת תתבקש להפסיק ליטול תרופות נוגדות דלקת מכיוון שהן עלולות להגביר את הדימום. רופאים מעודדים גם נשים שמעשנות להפסיק לעשן מספר שבועות לפני ההליך. עישון מגדיל את הסיכון לפגיעה בפטמה, לנמק ברקמות ולסיבוכים אחרים. לכן חיוני לדון עם הרופא על כל שימוש במוצרי טבק.

המנתח הפלסטי שמבצע ניתוח הקטנת חזה משתמש בסמן לשרטוט הנחיות לחתכים. גודל החזה, מיקום הפטמות והעדפות המטופלת יקבעו את דפוס החתך המדויק. התבנית החכמה היא השיטה הנפוצה ביותר להסרת עור לניתוחי הקטנת חזה. המנתח מתחיל לבצע את החתך סביב הפטמה, ובהמשך ממשיך את החתך מתחת לשד. בנקודה זו הוא מסיר עודפי עור מדפנות החזה.

לאחר ניתוח הקטנת חזה

לאחר ביצוע החתכים, המנתח יסיר עודף רקמת חזה, יעצב מחדש את הרקמה שנותרה, וימקם מחדש את הפטמה. ניתוח הקטנת חזה מסתיים עם סגירת העור שנותר בתפרים.

לאחר ניתוח הקטנת חזה המנתח או האחות יעטפו את החזה בתחבושת. הכנסת צינורות קטנים לחזה נחוצה לעתים לניקוז עודפי נוזלים ולהפחתת הנפיחות לאחר הניתוח. המטופלות מתבקשות להימנע מהתקלחות עד להסרת צינורות הניקוז.

צילום:freepik

Related Posts