מהן תרופות סבתא והאם יש להן חסרונות?

מאמרים

ישנן תרופות אשר עלולות להגביר את הסיכון לנפילות, עצירות, יובש בפה ובעיות במתן שתן. הם יכולים גם לגרום לרעד ותופעות לוואי אחרות ולהגביר את הסיכון לנפילות. הם יכולים גם להעלות את לחץ הדם, להשפיע על הכליות ולהחמיר אי ספיקת לב. נזק לכלי דם ועצבים עלול להתרחש אפילו עם שליטה טובה בסוכרת. דלקות בדרכי השתן – אם אינן מטופלות, דלקת בדרכי השתן עלולה להתפשט לכליות.

הכליות יכולות להיות מושפעות או להינזק ממגוון מחלות ומצבים

מחלת כליות יכולה להיות חמורה, אך אבחון מוקדם וטיפול מתאים יכולים להאריך את חיי הכליות שלך. בעיות בכליות יכולות גם להגביר את הסיכון למחלות אחרות, כמו מחלות לב (לב וכלי דם). תרופות המשמשות להורדת לחץ דם (תרופות להורדת לחץ דם), כגון מעכבי ACE או חוסמי אנגיוטנסין, יכולות להאט את התקדמות מחלת הכליות.

כדי לעזור לך לקבל החלטות טובות יותר לגבי התרופות שלך ולהפחית את הסבירות לשימוש יתר בתרופות ולתגובות חמורות אליהן, קרן הבריאות הגריאטרית של אמריקה ממליצה לאנשים מבוגרים להשתמש בזהירות בסוגי התרופות הבאים, כולל אלו שיכולות להשיג ללא מרשם רופא. (ללא מרשם). לפני נטילת תרופה כלשהי, שאל את הרופא או הרוקח אם אתה בטוח לשתות אלכוהול.

אלכוהול הנצרך עם כדורי שינה מסוימים

משככי כאבים או תרופות נוגדות דיכאון עלול להיות קטלני. אלכוהול עלול לפגוע בכושר השיפוט, בקואורדינציה ובזמן התגובה של האדם. אצל מבוגרים, צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה להוביל לבעיות שיווי משקל ונפילות, מה שעלול להוביל לשברים בירך או בזרוע ופציעות אחרות.

חלק מהקשישים עשויים להרגיש "high" מבלי להגדיל את צריכת האלכוהול שלהם

רמה גבוהה זו מגדילה את הסבירות לתאונות, לרבות נפילות, שברים ותאונות דרכים. זה הופך אותם ליותר רגישים לזיהומים ולא מסוגלים להחלים מזיהומים או וירוסים.

זה לא שכיח בקשישים כמו הגורמים האחרים שהוזכרו לעיל

אבל כמה זיהומים כרוניים או חריפים יכולים להשפיע ישירות על תאי המוח. תפקוד לקוי של הכליות או הכבד יכול גם לגרום לסוגים מסוימים של חוסר איזון מטבולי, לפעמים משפיע על תפקוד המוח. רוב מחלות הנפש גורמות לבעיות זיכרון, חשיבה או ריכוז. מחלת נפש יכולה גם לגרום לפרנויה וצורות אחרות של מחלות נפש בגיל מבוגר.

דליריום נפוץ מאוד בקרב אנשים מבוגרים המאושפזים בבית חולים ויכול להתרחש גם עקב זיהומים או בעיות בריאותיות אחרות אצל אנשים מבוגרים. משמעות הדבר היא שליטה בבעיות נפוצות שעלולות לגרום או להחמיר ליקוי קוגניטיבי.

רופאים יכולים גם לתעד את החוויות והתצפיות שלהם באמצעות דיאלוג עם אדם מבוגר

לייסר וברוקס כוללים כלי שנקרא Family Assessment of Screen Time, או FAST, שבו יכולים בני המשפחה להשתמש כדי להעריך את עמדותיהם כלפי זמן מסך, לעצמם ולאחרים. הוא גם פיתח תוכנית מדיה משפחתית לילדים גדולים יותר, שבה הורים וילדים מנהלים משא ומתן על הגבולות והגבולות של השימוש במסך.

עם זאת

אי צפייה כלל במסכי בידור עלולה להשפיע לרעה על ילדים מבוגרים ובני נוער. כשהילדים גדלים, הם יכולים ללמוד מידע משמעותי מהמסך, אבל הנוכחות בכל מקום של מכשירים דיגיטליים פירושה גם שילדים יכולים בקלות לבלות יותר מדי זמן בזמן בישיבה. הורים יכולים גם לעזור לילדים להישאר בעולם האמיתי על ידי הגבלת השימוש של ילדיהם במדיה.

לדוגמה, אם שלטון ההורים מאפשר לנכדים שלך לצפות בטלוויזיה רק לאחר שהם הכינו את שיעורי הבית שלהם, כבד את רצונם של הוריהם, גם אם אתה מוצא אותם לא הוגנים.

עשו כמיטב יכולתכם כדי להפוך את הקשר לחלק יותר ולגרום להורים להרגיש שהם חלק מחייו של ילדכם. תקשורת גלויה וגלויה עם הנכדים שלך היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לעזור להם להתמודד עם מצבים חדשים.

זכור שאולי אין לך את האנרגיה שהייתה לך כשהיית צעיר

יש לך את החוכמה שמגיעה רק עם הניסיון, יתרון שיכול לעשות הבדל עצום בחייו של נכדך. הנחיות אלו יכולות לעזור לך להצליח כהורה שני. אמנם ייקח זמן לנכדיכם להסתגל לביתם החדש, אך ישנם צעדים שתוכלו לנקוט כדי להקל על המעבר.

אפילו ילדים קטנים יכולים לדאוג לעצמם ולעזור בבית

זה עשוי לקחת זמן, אבל ידידות עם הורים לילדים בני אותו גיל יכולה להציע אחווה ולעזור להתמודד עם מבוך הבעיות איתם מתמודדים ילדים של היום. קבוצות תמיכה או אפילו תמיכה טלפונית יכולות להיות מאוד מועילות במסע הזה ומהוות מקום טוב להתחיל בו כשמכירים חברים במצבים דומים. מתח יכול להשפיע על הבריאות הנפשית שלך, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך על הרגשות שלך ולמצוא דרכים למצוא עזרה.

בקש עצה מכל מי שאולי היה עד לחטיפה, כגון בן משפחה, חבר או עמית, כדי שתוכל לרשום מידע שאולי לא ידעת. פרסם טיפים לעזרה ראשונה במשבר במקום שבו אנשים יכולים לראות אותם בקלות.
עבור מידע בתחום של תרופות סבתא ניתן לבדוק כאן: trufotsavta.co.il

בנוסף

מכיוון שעלול להתרחש אובדן זיכרון במהלך ההתקפים, במקרים רבים המתבונן יכול לתאר טוב יותר את ההתקף מאשר האדם שעבר את ההתקף. הידיעה שלנכד שלך יש אלרגיה למזון או שהוא עוזב את החדר כשמגיע הזמן לשחות יכולה לעזור לך לחזות משבר לפני שהוא קורה.

זה יכול להזיק במיוחד אם נעשה מול הנכדים שלך

ביקורת או שיפוט של אופן הטיפול בהורים במצב עלול לערער את סמכותם. אבל כשזה מגיע להענשת נכדים או אי הסכמה עם ההורים, המתח יכול לעלות. זו יכולה להיות דרך מצוינת להימנע ממאבקי כוח, שכן חוק הסבתא מבהיר שלילדים יש אפשרויות בחירה בעניינים.

הם לומדים כיצד לקשר את הפעולות שלהם לתוצאות, מה שיכול לעזור להם לקבל החלטות טובות יותר בעתיד. כלל הסבתא הוא לא להשתמש במערכת תגמול רשמית, אלא להזכיר באופן ספונטני את הקשר בין פריבילגיה להתנהגות.

שקול להביא לילדים שלך "עסקת מדיה חברתית", חוזה אמיתי שהם יכולים לחתום עליו. בה, הם מסכימים להגן על פרטיותם, לכבד את המוניטין שלהם, ולא לספק מידע אישי.

 

Related Posts