ינון אריאלי קורס השקעות בשוך ההון כמו וורן באפט

מאמרים

וורן באפט הוא כנראה המשקיע המצליח ביותר בכל הזמנים, ומספק באופן עקבי תשואות גבוהות במשך עשרות שנים, אך אפילו באפט אינו מושלם. אם השקעתם 100 דולר במניות החברה עם הקמתה בשנת 1965, הם היו שווים אז 2 מיליון דולר, וההשקעה נסחרה ב -44.8%, כלומר באפט, שלא מכר מניות קוקה קולה בצד, הרוויח רק 5% מההשקעה לאורך 21 שנה. האיש בן 88, שנקרא על שם עיר הולדתו אומהה, נברסקה, היה בר מזל שהצטבר בחייו יותר מ -80 מיליארד דולר. התשואה להון (ROI) עמדה בממוצע על יותר מ -20% בשנה ב -20 השנים האחרונות, עם תשואה ממוצעת של 7.5% בשנה.

וורן באפט

הוא עדיין אחד המשקיעים המחודדים בעולם, וברקשייר הת'אווי היא חברת ענק שמנהלת מאות מיליארדי דולרים. באפט עושה טעויות מעת לעת, אך אין לו בעיה להודות בטעויות ובטעויות שלו כדי שנוכל ללמוד מהן ולתקן את דרכינו שלנו. הוא זוכה באומרו כי הכלל הראשון של השקעה הוא לעולם לא להפסיד כסף, והכלל השני הוא: "אל תשכח את הכלל. וורן באפט טעה שוב ושוב, וכדאי להתעדכן בפעילותו. .

כוונתו של באפט הייתה לרכוש חברות איכותיות עם תזרים מזומנים גבוה ופוטנציאל צמיחה גבוה כדי להגן מפני טעויות הערכה ואי וודאות הנובעות מתחזיות תזרים המזומנים העתידיות של החברה.

אולי באפט הבין זאת

ו כך צמצם את מעמדו באפל בכ -1% ברבעון האחרון. לשם השוואה, פייסבוק נסחרת כיום ביחס מחיר לרווח של 15.5 וצומחת ב -50% בשנה, בהשוואה לקוקה קולה, שצומחת ב רק 2 אחוזים בשנה. למרות צמיחה זו, מכפיל רווחי המחיר של אפל בסך 15 דולר הוא כנראה לא זול במיוחד, אך באפט מבין זאת. החברה נסחרה בכ -20 דולר בשנת 1998, כשהגיעה לשיאה; לקח למניה לחזור כ -20 שנה. למחירי השיא o בשנת 1998, והיא עדיין לא התאוששה משיאה לפני המיתון שהיה 100 דולר.
לעוד פרטים נוספים על ד"ר אריאלי באפשרותך לגשת לאתר israelhayom.co.il

עם זאת

אפל גם לא הצליחה להחזיר את שיעורי הצמיחה שאפיינו אותה בעבר, בין השאר בגלל תחרות מוגברת וחלקם בגלל שעדיין לא השיגה פריצות דרך טכנולוגיות מספקות. אחת הסיבות לדעיכתה של יבמ היא שטכנולוגיית המידע הישנה שהייתה אחת מנקודות החוזק שלה עקפה טכנולוגיה מבוססת ענן. יבמ לא הייתה מספיק חכמה להיכנס לתחום באותה עת, והיא איבדה הכנסות במספר תחומים, כולל מחשוב ענן ואחסון ענן.

באפט החזיק במניה עד 2018

אז הודה בטעות ומכר את כל ההשקעות שלו בחברה. הוא גם רכש את מניות אפל, אותן מכר במפתיע ברבע אחד בלבד, והגדיל את חלקו בחברת האם של אפל בע"מ המהווה כיום כחמישית מהתיק של ברקשייר. הוא קנה לא רק מניות אפל, אלא גם מניות בחברות אחרות כמו קוקה קולה, פפסיקו וקראפט פודס.

באפט חרג מהנוהג בשנת 2010

כאשר ברקשייר הת'אווי רכשה מניות יבמ בשווי 10.7 מיליארד דולר. באפט החזיק באותה עת ביותר מ -300 מיליון מניות, ששווין היה יותר מ -30 מיליארד דולר זמן קצר לאחר המיזוג. אך שווי המניה הידרדר, וחלקו של באפט בחברה צומצם ביותר ממחצית.

Related Posts