המדריך המלא להשקעות בתחום הנדל"ן

מאמרים

אם אתה כמו רוב האנשים, תתחיל בבעלות על שטח מגורים קיים, שבדרך כלל יש לו עלות מוקדמת נמוכה יותר. אבל אתה יכול להשקיע בבית מאפס, לשלם את המשכנתא שלך, ואז להשכיר אותו ברווח כשאתה קונה את הבית הבא שלך. בעוד שהכנסה מנדל"ן יכולה לפוצץ את שוק המניות ולעזור לך לצבור עושר והכנסה פסיבית במהירות, השקעה זו אינה חפה מחסרונותיה. משקיעים רבים מגדילים את השקעותיהם על ידי ביצוע מקדמה מינימלית בלבד ולווית היתרה כדי למקד את כספם בהקמת הנכס ובמכירתו או השכרתו ליצירת תזרים מזומנים.

יש דרכים שונות ושיטות להתמודד עם האתגר גם בלי המון כסף אבל מה שכן חשוב זה להתייעץ עם האנשים הנכונים.

 

דרך עיקרית נוספת לבעלי נכסים להרוויח כסף

 רכישת נדל"ן יכולה לעזור לך לייצר הכנסה ללא עבודה. אתה יכול לשמור את הנכס או למכור אותו, לקבל נתח הון ולהתחיל מסע חדש להשקעה בנדל"ן. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור בעת מימון נכס להשכרה הוא שאתה צריך לממן אותו כנכס להשקעה ולא כבית שאתה קונה לגור בו.

 

רוב האנשים חושבים על השקעה בנכסים להשכרה כשהם תחשוב על השקעה בנדל"ן

כמובן שלמשקיעים בנדל"ן עומדות אפשרויות רבות אחרות בבחירות ההשקעה, ולא כל אלה הם נכסים מוחשיים. אתה יכול להשקיע בהרבה סוגים שונים של נדל"ן. אם אתה שוקל להשקיע בנדל"ן, השאלה הראשונה שאתה צריך לשקול היא סוג הנכס שאולי תרצה לקנות – יש הרבה אפשרויות וכדאי להישאר ממוקדים.

מציאת נכסים לרכישה אך אחזקה דורשת קצת עבודה

לאתגר הזה יש פתרונות כמו לשלם עבור חברת ניהול נכסים תשלום חודשי או אם ברשותכם כמה נכסים, מומלץ להגדיר אדם שאחראי על תחזוקה ראויה, נקיון ומענה של בעיות אינסטלציה בדירה.

חברות נדל"ן רבות מציאות אריזה כוללת של שירותים ולבסוף גם את ניהול הנכס לאחר מכירתו, מומלץ לבדוק ולהכיר את כל העסק. גם בתחום הפרויקטים של נדל"ן מסחרי יש עניין רב כגון החזר דו ספרתי על ההשקעה ורבים מהמשקיעים פונים לתחום זה בשנים האחרונות.

סוגי השקעות

בסביבת ריבית נמוכה, הפוטנציאל לקבל תשואה מאגרות חוב נמוך, המכפילים בשוק המניות מגלמים פוטנציאל תשואה מוגבל גם כן במניות. התשואה הצפויה מתחום ההשקעות של מניות ואג"ח מוגבלת וכיום, רבים פונים לתחום השקעות אלטרנטיביות מכיוון שמחפשים גיוון ועניין במקומות חדשים.

ניתן לבצע השקעות מסוג זה בארץ ובחו"ל, מה שיוצר עניין רב בקרב המשקיעים. השקעות אלטרנטיביות מסוגלות לייצר תשואה גם במצב של ירדיה בשווקים ולא רק בזמני עלייה ולרוב הם כוללות קרנות גידור, הון פרטי, נדל"ן, משאבי טבע שונים, אשראי צרכני ועוד.

רוצה להחזיק נכס להשכרה ולהתחיל להרוויח

חברה לתכנון פיננסי המתמחה בנדל"ן עשויה לעשות את העבודה ולהיות הפתרון עבורך. אם אתם משקיעים בנדל"ן למרחקים ארוכים, תוכלו לשכור חברת ניהול נדל"ן שתנהל עבורכם את הנכס, הכל עניין של כמה זמן פנוי יש לכם וכמה רצון ללמוד את התחום לעומקו ורוחבו. אתה יכול גם לקחת על עצמו את ניהול הנכס ולנקוט בגישה מעשית יותר במקום לפקח בעצמך על חוזה השכירות ושאר הדאגות.

 השקעה בנדל"ן מסחרי

 בדרך זו תוכלו לקבל שכר דירה מהחברה המשתמשת בבניין, או לקבל הכנסה מהמכונה האוטומטית. לאחר מכן, כאשר אתה מוכן למכור, תוכל ליצור שטר חליפין במימון המוכר בו תוכל להחזיק משכנתא ליצירת הכנסה פסיבית בדמות תשלומי רווח והפסד.

שימוש באג"ח משכנתא בצורה זו טומן בחובו סיכונים משמעותיים, אך אם אתה בקיא באסטרטגיות ההשקעה שלך, זה יכול להשתלם. אסטרטגיית שטר החוב הטובה ביותר על המשכנתא היא זו שעליה נדבר להלן.

 מצוינת לתכנן את העתיד

כאשר יש לך תזרים מזומנים חודשי, ואתה יכול אפילו להשתמש בהשקעה שלך כדי להרחיב את תיק הנדל"ן שלך על ידי רכישת נכסים נוספים. זו דרך מצוינת להרטיב את כפות הרגליים, לראות מה הרווח, ואז להחליט אם לעשות את הצעד הבא ולהשקיע בעצמך בנדל"ן או דווקא לקחת צעד אחורה, אבל ללא תכנון קדימה לא יקרה כלום בפועל. כמו כן, וודא שאתה מבין היטב את עלות ההשקעה של נכס מסוים וזה יוריד את מפלס החרדה והתפקוד שלכם בניהול הנכס.

מיקום הנכס – ערך עליון

חשוב להבין היכן ממוקם הנכס שלך  אם אתה רוצה שההשקעה שלך תהיה רווחית, אבל גורמים אחרים חשובים לא פחות. אם אתם מתכננים לקנות ולמכור נכס בתדירות גבוהה, או שהם בעלי קרקע, בדרך כלל הגיוני להתחיל היכן שאתם גרים. סיטונאים תמיד מחפשים קונים פוטנציאליים ולכן הם דרך מצוינת למצוא את הנכס להשקעה שלך. מאוד תלוי האם מדובר בנדל"ן מסחרי או נכס פרטי שתרצה להשקיע בו, מה שבטוח, למיקום תמיד תיהיה משמעות במחיר ובתשואה שאותו הנכס יניב בעתיד.

קרנות השקעה בנדל"ן מספקות גישה לנדל"ן ללא צורך בבעלות

ניהול או מימון נכסים. קרן השקעות בנדל"ן (REIT) נוצרת כאשר חברה (או נאמנות) נוצרת כדי להשתמש בכסף של משקיע כדי לקנות, לנהל ולמכור נכסים משתלמים. שכירות סוהר הם נדל"ן שחברה אחרת קונה, משפצת ומשכירה ולאחר מכן מוכרת למשקיע כהשקעה סוהר. בין אם הם משכירים אותם לדיירים כדי לשלם את המשכנתאות שלהם, או מחכים למכור ברווח, הם שולטים בנכסים האלה למרות ששילמו רק חלק קטן מהעלות הכוללת.

 

טיפ אחרון חביב

אולי בגלל סיבות אחרות שבגללן אנו מתמקדים בהשכרות למגורים, מכיוון שזוהי אסטרטגיית ההשקעה הנפוצה ביותר בנדל"ן עבור אנשים השואפים (ומשיגים) עצמאות כלכלית. השקעה פסיבית מציעה דרכים אחרות להיכנס לנדל"ן ללא העבודה המעשית של השקעה אקטיבית; עם זאת, הוא כמעט תמיד מציע שיעור תשואה נמוך יותר מזה שניתן להשיג מהשקעות אקטיביות, אם כי השקעות פסיביות מציעות לרוב יותר נזילות. הגעתי להגדיר את הנדל"ן כתכנית להתעשר מהר, כי לוקח שנים עד שהשקעות נדל"ן יהיו רווחיות ומניבות תשואות משמעותיות. אבל אם תשמרו על הוצאות נמוכות ותעשו בחירות חכמות לאורך זמן, תוכלו לצבור עושר כדי להשקיע בנכסים טובים יותר שמכניסים יותר כסף.

מדריך זה אינו מיועד לייעוץ השקעות ואין שום דבר בחיים שהוא בטוח במאת האחוזים, אם כן כולנו היינו מליונרים היום – אנא ערכו מחקר לפני ההשקעה ותעבדו בצורה חכמה. מי שרוצה לקבל הבנה בסיסית כיצד להשקיע בנדל"ן, כולל ידע בסיסי ברכישה ובניהול משא ומתן.
בין אם אתה מוכר מחסן גדול או האנגר, עובר דירה או רוצה לבצע השקעה לטווח ארוך כמשקיע קניה ומחזיק, מומלת להתייעץ עם אנשי מקצוע הנכונים עבורך והוא יכול לעזור לך לזהות נקודות עיוורון ולהבחין בין ההצלחה או הכישלון שלך כמשקיע.

 

Related Posts