איך מתחילים הליך גירושים

מאמרים

הקדמה: מדוע כדאי להתחיל פעולת גירושין

הליכי גירושין הם לא תמיד חוויה משמחת אך חשוב להתחיל אותם כאשר החלטתם להתגרש. אם לא התחלת בהליך הגירושין, בית המשפט רשאי לתת לבן/בת הזוג גט בעילת נטישה. חשוב לדעת שאם זה יקרה, לא תוכלו לקבל אף אחד מהנכסים או הרכוש שלכם.

כדאי להתחיל הליך גירושין בהגשת תביעת גירושין לבית המשפט עם בן הזוג. אתה יכול לעשות זאת על ידי כניסה לאינטרנט ומילוי טופס מקוון או על ידי כניסה לבית המשפט ומילוי ניירת שם. כמו כן, ניתן להגיש תביעת גירושין ללא הסכמת בן זוגך אם הם נטשו אותך לפחות שנה או אם הם הורשעו בפשעים מסוימים כגון התעללות בילדים, אונס או אלימות במשפחה נגדך.

הליכי גירושין יכולים להיות תקופה מאוד רגשית וקשה. חשוב לדעת מהם הצעדים הנכונים לנקוט בעת הגשת תביעת גירושין. הצעד הראשון הוא לדבר עם בן או בת הזוג על החלטת הגירושין. אם הם לא מוכנים לסיים את הנישואים, אולי עדיף לעבוד על הנישואים שלך במקום. אם כבר החלטתם שאתם רוצים להתגרש, אז אתם צריכים להגיש תביעת גירושין בבית המשפט. תצטרכו להגיש בקשה לגירושין "ללא אשמה" או "אשמה", בהתאם למה אתם מתגרשים. לאחר הגשת תביעת גירושין ללא אשמה או עוולה, בית המשפט יקבע מועד דיון ראשוני ויוציא צו הגנה במידת הצורך.

הקדמה: מדוע כדאי לשכור עורך דין?

הליך גירושין הוא הליך משפטי מורכב. מי שמתחיל את הליך הגירושין צריך לקבל הרבה החלטות, כמו לבחור היכן לגור, מה לעשות עם ילדיו וכיצד יחלקו את רכושו.

אם אתם שוקלים לפתוח בהליך גירושין, חשוב שתדברו עם עורך דין מנוסה לפני קבלת החלטות כלשהן. עורך דין יכול לעזור לך לנהל משא ומתן על תנאי הסכם הפרידה שלך ויכול גם להדריך אותך בהליך בית המשפט.

גירושין הם תהליך כואב, והוא יכול להיות קשה עוד יותר אם אינכם בטוחים מה לעשות. אולי אתה לא יודע איפה להתחיל או איך להתחיל. זו הסיבה שחשוב לך להבין את היסודות של דיני גירושין.

ישנן סיבות רבות מדוע מישהו עשוי לרצות לשכור עורך דין בעת תחילת הליך הגירושין. סיבות אלו כוללות:

– עורך דין יוכל לייעץ על הדרך הטובה ביותר עבורך ובן זוגך לפיצול הנכסים, החובות והרכוש שלך

– עורך דין יוכל ללוות אותך בהליך המשפטי בקלות

– עורך דין יוכל להעניק ייעוץ משפטי חינם בכל עת

– שכירת עורך דין יכולה לחסוך לך כסף בטווח הארוך

מה אתה צריך לעשות לאחר הגשת התיק

השלב הבא הוא הגשת מסמכי הגירושין לבית המשפט. אם אתה ובן זוגך מסכימים על תנאי הגירושין, תוכל לנסח הסכם משלך ולהגישו לבית המשפט. אם אינכם מצליחים להגיע להסכמה, עורך הדין שלכם יוכל לסייע בניסוח הסדר גירושין עבורכם.

ייתכן שאחד מכם או שניכם לא יסכימו לתנאי ההסדר. במקרה זה, השופט יצטרך להחליט מה קורה במהלך הליך הגירושין.

השלב הבא לאחר הגשת תביעת גירושין הוא קבלת צו גירושין. זה יכול לקרות רק אם בית המשפט ייתן את הגט. לאחר מכן, בית המשפט יקבל את כל ההחלטות לגבי משמורת ילדים, חלוקת רכוש ומזונות בני זוג.
למידע נוסף על איך מתחילים הליך גירושים ניתן לגלוש לאתר law4law.co.il

Related Posts